تردد موتورسواران در داخل تونل‌ها ممنوع است

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: راکبان موتورسیکلت ها به دلیل بیهوشی و تصادفات از تردد داخل تونل‌ها جدا خودداری کنند.

 سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه زنده شهر امن گفت: پلیس بار‌ها در خصوص عدم تردد موتورسواران در داخل تونل‌ها هشدار‌های لازم را داده است. به دلیل انباشت گاز‌های آلاینده در داخل تونل‌ها که باعث سرگیجه و احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت ها می شود  اخطار خواهیم داد. راکبان موتور سیکلت از تردد داخل تونل‌ها جدا خودداری کنند و همواره از کلاه ایمنی و استاندارد جهت تردد‌های خود در سطح شهر استفاده  کنند.

او بیان کرد: طرح ده از تاریخ ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ شروع شده، تمام‌شدنی نیست و ادامه‌دار خواهد بود. تا اکنون سه مرحله از این طرح اجرا شده است و این برنامه تا زمان نهادینه شدن فرهنگ رانندگی و انضباط‌بخشی به تردد موتورسواران در شهر تهران ادامه خواهد داشت.

سرهنگ کشیر گفت: یکی از اقدامات در طرح ده، روشن بودن چراغ موتورسواران حتی در روز است تا دیگر رانندگان و کاربران ترافیکی بتوانند موتورسواران را در روز هم مشاهده کنند.

در ادامه فیروز کشیر درباره انواع پلاک خودرو‌ها اینگونه بیان کرد:پلاک ملی برای موتورسیکلت هم تولید می‌شود. پلاک باید در محل مشخص خودرو به‌طوری نصب شود که پلیس و شهروندان بتوانند آن را به راحتی ببینند.

او گفت: پلاک یک قطعه فلزی در ابعاد و اندازه‌های مشخص است که هر خودرو در قسمت جلو و پشت وسیله نقلیه و در محل مشخص‌شده باید نصب داشته باشد. این پلاک باید کاملاً خوانا و بدون پوشش باشد تا پلیس و دیگر شهروندان بتوانند آن را به راحتی ببینند.

فیروز کشیر تصریح کرد: انواع پلاک‌هایی که در سطح کشور وجود دارند شامل پلاک‌های خودرو‌های انتظامی فراجا، پلاک خودرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پلاک‌های خودرو‌های تشریفات که برای مهمانان و تشریفات به‌کارگیری می‌شود و پلاک‌های خودرو‌های دولتی که با رنگ قرمز و نوشتار سفید تردد می‌کنند، هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: همچنین پلاک خودرو‌های ادوات کشاورزی، صنعتی و عمرانی با حرف "ک" مشخص شده‌اند، خودرو‌های تاکسی که روزانه آنها را مشاهده می‌کنیم و با حرف "ت" مشخص شده‌اند و خودرو‌های سیاسی با پلاک دیپلماتیک، پلاک سرویس، پلاک گذر موقت و پلاک فرماندهی که مختص ستاد کل نیرو‌های مسلح و پلاک خودرو‌های وزارت دفاع که با رنگ پس‌زمینه آبی و نوشتار سفید و پلاک خودرو‌های ارتش هم وجود دارند که تمامی اینها جزء پلاک‌های ملی محسوب می‌شوند.

سرهنگ کشیر تصریح کرد: در گذشته این پلاک‌ها به‌صورت‌های مختلفی بوده‌اند که البته اکنون به‌صورت یک‌شکل و ملی بر روی خودرو‌های مختلف و در محل خود نصب می‌شوند.

او گفت: تاریخ پلاک به دوران صدارت وثوق‌الدوله در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی باز می‌گردد که این پلاک‌ها در آن دوره ابتدا بر روی گاری و درشکه نصب و در سال ۱۳۰۵ که خودرو وارد ایران شد، بر روی خودرو نصب شدند.

سرهنگ کشیر بیان کرد: البته پلاک ملی برای موتورسیکلت هم وجود دارد که بر روی انواع موتورسیکلت‌ها نصب می‌شوند و به‌صورت پلاک‌های شخصی و دولتی مشخص است. همچنین پلاک موتورسیکلت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و ارتش نیز وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
آقای پلیس همکارهای شما خارج تونل صدر ایستادن موتور ازکنارشان رد میشه هیچ اتفاقی نمی افتد دوربین داخل تونل هم فقط برای ماشینهای قسمت خط اضطرار فلش میزنه پس دیگه ممنوع بودن موتور سواری در تونل را تعریف کنید
آخرین اخبار